Saturday, August 2, 2014

سیلر کیلر | رنگ کاری چوب - رنگ آمیزی چوب سیلر کیلر

سیلر کیلر


رنگ کاری چوب با انواع رنگ چوب - سیلر کیلر - سیلر کاری چوب | رنگ کاری چوب
سیلر کاری چوب و ارائه قیمت رنگ آمیزی چوب با ارائه کاتالوگ و نمونه کار


سیلر کاری چوب  با ارائه کاتالوگ چوب های سیلر کیلر شده و با مناسبترین قیمت سیلر کیلر چوب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد - اجرا رنگ چوب و رنگ آمیزی چوب با استفاده از باکیفیت ترین رنگهای سیلر کیلر چوب در رنگ ها و طرح های مختلف

.



رنگ کاری چوب


wood3ما در رنگ کردن و رنگ آمیزی چوب با رنگ سیلر کیلر از با کیفیت ترین و برترین برندهای رنگ سیلرکیلر در طرح ها و رنگ های مختلف با انواع رنگ چوب مورد استفاده قرار گرفته تا رضایت شما مشتریان عزیز جلب شود

.


[divider]

شما در مطلب زیر با رنگ های شفاف (کیلر و سیلر) - معرفی رنگ شفاف - سیلر، کیلر، پلی استر، نیم پلی استر آشنا می شود و ضمنا در مورد آموزش رنگ آمیزی چوبی نیم پلی استر اطلاعاتی کسب خواهید کرد، همچنین می توانید از کاتالوگ و قیمت نقاشی و انواع رنگ سیلر کیلر نیز آگاهی یابید.

رنگ های شفاف (کیلر و سیلر)


جزء وارنيشها بوده و در دسته لاكهاي نيترو سلولوزي قرار دارند. اجزاي اساسي رنگها و لاكهاي نيتر و سلولزي عبارتند از خود رنگ پايه سلولوزي كه قدرت و سختي به آن مي دهد و يك رزين سخت كه معمولاً صمغ استر يا رزين طبيعي است و درصد برق فيلم و مقدار چسبندگي را افزايش داده اما استحكام كششي و دوام خارجي آن را كم مي‌كند. از مواد نرم كننده نيز براي افزايش برق، دوام و كشساني استفاده مي‌شود.

براي ساخت لاكهاي نيتروسلولزي سه نوع حلال استفاده مي‌شود اول حلالهاي فعال مانند استرها و كتونها و دوم حلالهاي پنهان مانند الكلها و سوم رقيق كننده‌ها مانند هيدروكربن‌هاي آروماتيك. سليتر به رنگ كرم مي‌باشد و جهت پر كردن منافذ و خلل و فرج چوب قبل از رنگ نهايي استفاده مي‌شود پيش از خشك شدن سيلر قابليت جذب رنگ نهايي كم شده و باعث استحكام و سختي بيشتر رنگهاي نهايي مي‌شود. حدوداً 15 دقيقه تا دو ساعت طول مي‌كشد تا خشك شود و با تينر فوري رقيق مي‌شود و نبايد در كنار حرارت مستقيم يا زير نور مستقيم خورشيد استفاده شود چون باعث طبله زدن مي‌شود سيلر را با پيستوله، پارچه بدون پرز، قلم مو، كاردك وليسه مي‌توان استفاده نمود يا در صورت كوچك بودن كار مورد نظر مي‌توان از روش غوطه وري استفاده نمود سيلر پس از خشك شدن مات مي‌شود از استئارات روي به عنوان ماده مات كننده در سيلر كه خاصيت سنباده خوري دارند استفاده مي‌شود، كيلر فوري نيز همانند سيلر مي‌باشد. ولي پس از خشك شدن براق مي‌شود به عنوان رنگ رويه يا نهايي از آن استفاده مي‌شود. رنگ آن شفاف مي‌باشد و در صورت ماندن بيش از حد رنگ آن به قهوه‌اي شفاف تمايل پيدا مي‌كند كه از براقيت آن كاسته مي‌شود.

مدت زمان خشك شدن آن 15 دقيقه تا 2 ساعت و با تينر فوري رقيق مي‌شود و قابل استفاده از پيستوله، پارچه بدون پرز، قلم مو و يا به روش غوطه وري مي‌باشد نبايد در كنار حرارت مستقيم يا زير نور خورشيد استفاده شود چون باعث طبله شدن مي‌شود. كيلر و سيلر در قوطي‌هاي 1 و 4 و 20 ليتر به بازار عرضه مي‌شود.

معرفی انواع رنگ شفاف: سیلر - کیلر -  پلی استر - نیم پلی استر


رنگ های شفاف علاوه بر پوشاندن سطح و حفاظت آن لايه شفافي را بر روي چوب به وجود مي آورد بدون آن كه در نقش و موج چوب تغييري ايجاد كند و به دسته هاي زير تقسيم مي شود:

رنگ لاك و الكل: لاك ازحشره اي به نام كوكوس لاكا به دست مي آيد اين حشره بعد از مكيدن شيره درختان محلي(انجير) مايع قهوه اي رنگي از خود ترشح مي كند اين مايع پس از تصويه شدن در بازار به عنوان لاك به فروش مي رسد. بهترين نوع لاك به رنگ زرد روشن تا زرد مايل به نارنجي است كه در اين صورت آن را شلاك مي نامند. در عمل لاك و الكل كاري لاك را در الكل حل مي كنندو هر چه درجه خلوص آن بالاتر باشد لاك بهتر در الكل حل خواهد شد. رنگ لاك و الكل را در سه مرحله به كار مي زنند :

1- رنگ دسته اول (بوم كردن) براي پر كردن خلل و فرج چوب

2- رنگ دسته دوم (پوشش) براي ايجاد كردن قشر رنگ روي سطح كار

3- رنگ دسته سوم (پرداخت) براي صاف كردن روي رنگ ايجاد شده

براي زدن لاك و الكل بر روي چوب معمولاً از كهنه رنگ كاري استفاده مي شود. كهنه رنگ كاري عبارت است از تكه پارچه اي لاي آن پنبه و يا پشم گذاشته باشند. لاك و الكل در مقابل اسيد، رطوبت و حرارت مقاوم نيست، چنانچه آب بر روي آن ريخته شود لكه سفيدي بر روي آن باقي مي ماند

1- سيلر


مايعي است كرم رنگ و شفاف و براي غير قابل نفوذ كردن خلل و فرج چوب قبل از رنگ نهايي (كيلر) به كار مي رود پس از استعمال سيلر و خشك شدن آن قابليت جذب رنگ كم مي شود و باعث سختي رنگ نهايي مي شود. سيلر را به وسيله تينر فوري رقيق نموده و به وسيله پستوله و قلمو بر روي چوب پاچيده مي شود.

2- كيلر


رنگي است شفاف كه به عنوان رنگ نهايي، و همراه سيلر مورد مصرف قرار مي گيرد حلال اين رنگ تينر فوري است. كيلر با استفاده از پيستوله و قلمو بر روي سطح چوب پاچيده مي شود. كيلر به دو صورت كيلر مات و كيلر براق وجود دارد .

3- رنگهاي پلي استر


پلي استر رنگي است شفاف و بي رنگ. اين رنگ در تينرهاي فوري بسيار قوي حل مي شود. رنگ هاي پلي استر در مقابل رطوبت، حرارت، الكلها، اسيدها، روغن و چربي، مركب و جوهر تا حدودي مقاوم هستند.

پلي استر خود به دو دسته نيم پلي استر و پلي استر تقسيم مي شود:

نيم پلي استر: جز رنگهاي نيمه هوا خشك هستند و از سه جزء ماده اصلي رنگ (رزين، روغن هاي كوتاه، اوره فرمالدئيد ) حلال(اتيلن) و سخت كننده (پاراتولوئن) تشكيل يافته است. اين رنگها پس از مصرف احتياج به پوليش ندارند و به دو صورت مات و براق در بازار عرضه مي شوند

پلي استر: اين رنگها از يك جزء ماده اصلي رنگ و يك جزء هاردنر (سخت كننده) تشكيل شده اند و ماده رقيق كننده اي ندارد و به علت اينكه در اثر رقيق نشدن تبخير نمي شود، لذا ضخامت لاك به همان ضخامت اصلي روي كار باقي مي ماند، اين دسته از لاكها فوق العاده شفاف هستند. در مورد چوبهايي كه شيرابه دارند، نمي توان پلي استر را به خوبي به كار برد، زيرا اين چوبها به سادگي خشك نمي شوند و به خوبي لاك را نمي پذيرند.

4- روغن جلا


رنگي است قهوه اي روشن تا متمايل به قرمز كه به عنوان رنگ نهايي مورد مصرف قرار مي گيرد. اين رنگ به تنهايي يا همراه با سيلر و كيلر يا لاك و الكل به عنوان براق كننده مورد استفاده قرار مي گيرد. روغن جلا در مقابل آب و حرارت زياد و رطوبت مقاوم نيست.

قیمت سیلر کیلر


در مورد رنگ آمیزی سیلر کیلر چوب و اطلاع از قیمت رنگ سیلر کیلر و انواع رنگ چوب و نیز دریافت کاتالوگ سیلرکیلر- نمونه کارها - بازدید رایگان و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنیم. در ضمن برای توضیحات بیشتر در مورد سیلر کاری چوب، انواع رنگ چوب و رنگ آمیزی و رنگ کاری چوب می توانید به صفحات سیلرکیلر چوب - رنگ چوب وبسایت نقاشی ساختمان مراجعه نمایید.

.


wood2



کاتالوگ رنگ سیلر کیلر و رنگ چوب


برای مشاهده نمونه کارها و ارائه کاتالوگ و آلبوم سیلر کاری چوب و رنگ کردن چوب - تصاویر رنگ آمیزی چوب و رنگ چوب، در رنگ های مختلف، کافیست با ما تماس بگیرید

[divider]

آموزش رنگ آمیزی چوبی (نیم پلی استر)


 آموزش رنگ آمیزی چوب با رنگ نهایی نیم پلی استر . - این مطلب از سایت آیچوب برداشت شده است

با توجه به نامحدود بودن سلایق در هنر نقاشی و سبک های مختلف در اجرای این هنر زیبا امکان ارائه تمامی مطالب در این زمینه وجود ندارد و ما فقط به بخشی کوچک و ابتدایی در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

لوازم مورد نیاز برای انجام رنگ آمیزی:



  1. رنگ نیم پلی استر مات یا براق

  2. خشک کن نیم پلی استر

  3. شاپان قهوه ای

  4. سنباده ۱۲۰ و پوستاب

  5. بنتزین

  6. سیلر

  7. کیلر

  8. قلم نقاشی یا پیستوله


در ابتدا باید سطح چوب را به خوبی سنباده کاری کنید تا پرز ها و پستی و بلندی های چوب کاملا برطرف گردد و سطح کاملا یکدست گردد.البته بسته به نوع چوب و نوع کار، دقت در سنباده کار متفاوت می باشد و انتخاب شماره (درجه زبری) سنباده باید بر حسب احتیاج و نوع چوب در نظر گرفته شود تا هیچ خط و خشی از عملیات سنباده کاری باقی نماند.

مرحله ی بعدی رنگ آستر چوب می باشد (شاپان). اگر تمایل داشتید از رنگ خود چوب (خودرنگ) به عنوان رنگ نهایی بهره بگیرید ، نیازی به استفاده از آستر یا شاپان نمی باشد اما ما فرض را بر این می گیریم که شما دوست دارید رنگ چوب را بر اساس سلیقه خودتان تغییر دهید.برای این کار شاپان را با بنزین مخلوط کنید ( به عنوان مثال ۱۰۰ گرم شاپان را با یک لیتر بنزین)

شما باید آنقدر تناسب بین بنزین و شاپان را تغییر دهید تا رنگ مورد علاقه تان را به دست آورید. هرچه شاپان بیشتری ر با بنزین مخلوط کنید رنگ تیره تری به دست می آید.رنگ شاپان بر دو نوع است (قوه ای و سیاه)از ترکیب این دو رنگ می توانید رنگ قهوه ای تیره تری ایجاد کنید.

نکته ای که برای ترکیب رنگ ها وجود دارد و به عنوان ترفندی بین نقاش ها کاربرد دارد این است که با ترکیب رنگ های روغنی با شاپان ، رنگ های متنوع تری را پدید آورید.به عنوان مثال با ترکیب رنگ روغنی قرمز با شاپان قهوه ای رنگ فندقی به دست می آید و با کم و زیاد نمودن رنگ قرمز ، درجه قرمزی آن را تغییر می دهید.

در نظر داشته باشید که همیشه از مقدار رنگ کم شروع کنید تا رنگ مورد نظرتان را به دست آورید.شاپان به دست آمده و نهایی را می توانید با قلم نقاشی ، یا پارچه تنظیف استفاده کنید که معمولا پارچه تنظیف از استفاده بیشتری برخوردار است. با برش پارچه در اندازه ۲۰ *۲۰ می توانید سطح چوبتان را شاپان بزنید.

نکته:

رنگی که در ثانیه های ابتدایی بر روی چوب نقش می بندد همان رنگ نهایی است که پس از پاشیدن نیم پلی استر خواهید داشت.

مرحله ی بعدی برای رنگ آمیزی سیلر کاری است که پس از خشک شدن آستری صورت انجام می شود.

تناسب بین تینر و سیلر معمولا بر روی قوطی سیلر درج شده است و با رعایت آن می توانید نسبت دقیق را به دست آورید و از محلولی استاندارد استفاده کنید. برای پاشیدن سیلر هم میتوانید از قلم رنگ آمیزی یا پیستوله استفاده کنید. اگر در پاشیدن سیلر دقت نکنید و مایع سیلر در یک نقطه بیش از حد جمع شود موجب ایجاد بخار بر روی سطح چوب می گردد که با سنباده کاری این بخار و مایع پاک می شود. اما بهتر است این وضعیت صورت نپذیرد.

پس از اتمام سیلر کاری صبر کنید تا سیلر به خوبی خشک شود که سرعت خشک شدن بستگی به شرایط جوی و دمای هوا دارد.

نکته:

هیچگاه سعی نکنید سیلر را با نور آفتاب و یا به وسیله ی گرمای مستقیم خشک کنید

برخی از استاد کاران نقاشی برای افزایش کیفیت ، دو بار عملیات سیلر کاری و سنباده نرم را تکرار می کنند تا پرز های اضافی برداشته شود و تثبیت رنگ به خوبی صورت پذیرد.اگر سطح کار نیاز به بتونه کاری دارد پس از سیلر پاشی و قبل از سنباده کاری این کار را انجام دهید و درزها و سوراخ ها را بتونه گیری کنید.صبر کنید تا بتونه به خوبی خشک شود و پس از آن شروع به سنباده کاری کنید.

نکته:

معمولا برای سنباده کاری سیلر و بتونه از سنباده بسیار نرم یا پوستاب استفاده می شود.گاهی اوقات هم می توان از پشت ورق سنباده برای این کار بهره برد.

مرحله بعدی کیلرپاشی می باشد که نسبت و تناسب آن هم بر روی قوطی ذکر شده است و نحوه پاشیدن کیلر هم مانند سیلر است. کیلر به کار قوام می بخشد و رنگی طبیعی تری خواهید داشت همچنین از جذب رنگ نهایی به چوب جلوگیری می کند.

مرحله نهایی:


پس از کیلر پاشی و خشک شدن آن باید عملیات نیم پلی استر پاشی را آغاز نمایید.در هنگام پاشیدن نیم پلی استر و کیلر محیط کارتان را کاملا تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار نگه دارید تا بر روسطح کار هیچ گرد و خاکی ننشیند و کارتان ارزش و زیبایی خود را از دست ندهد.

قبل از رنگ کاری محیطی مناسب برای قرار دادن کار رنگ شده در نظر بگیرید که تا دو ساعت کاملا تمیز باقی بماند.تناسب بین نیم پلی استر و تینر هم می توانید از اطلاعات درج شده بر روی قوطی رنگ به دست بیاورید.

برای تثبیت نیم پلی استر و خشک شدن سریع آن باید از خشک کن نیم پلی استر استفاده کنید. معمولا این مواد افزودنی در داخل ظروف کوچکی از طرف فروشنده رنگ به شما تحویل می گردد.

تناسب خشک کن هم حدود ۵ درصد از کل نیم پلی استر است. مثلا برای یک پیستوله رنگ حدود یک درپوش قوطی خشک کن ، مواد نیاز دارید.شما می توانید بر حسب سلیقه تان مات یا براق بودن نیم پلی استر را تعیین کنید.

.

No comments:

Post a Comment